Friday 19 September 2014

Projek Kewarganegaraan Sivik Tahun 5 - Langkawi

Alhamdulillah Projek Kewarganegaraan Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Tahun 5 ke Langkawi telah selamat dijalankan pada 17-18 September 2014. Projek disertai oleh 4 orang pelajar dan guru besar.
Selamat sampai di Langkawi
Hari pertama, pelajar merasai pengalaman menaiki feri My Hotel ke Langkawi. Pelajar dibawa melawat ke mercu tanda Langkawi iaitu Dataran Lang. Kemudian, mereka dibawa melawat dan menghargai hidupan laut serta penguin yang comel di Underwater World dan menikmati pemandangan laut Pantai Chenang.

Pelajar dapat merasai pengalaman menaiki feri ke Langkawi
     
Penguin burung kutub menjadi tarikan Underwater World


LANGKAWI Permata Kedah
Seterusnya, mereka berpeluang ke Oriental Village, merasai persembahan Planet Marikh di dalam SkyDome dan menaiki SkyCab (kereta kabel) menghayati panorama Langkawi dari Gunung Mat Chinchang. Tidak lupa juga pelajar dibawa membeli-belah di Kompleks Haji Ismail Group untuk dibawa pulang sebagai ole-ole untuk keluarga dan rakan-rakan. Pelajar kemudian bermalam di Hotel Best Region, Kuah, Langkawi.  

Pengalaman naik SkyCab tiket harga diskaun pelajar Sekolah Rendah.
Terima kasih Panorama Langkawi
Hari kedua, pelajar merasai pengalaman bermesra dengan hidupan liar dan burung di Wildlife Park dan Bird Paradise.
Bird Paradise tak sabar nak masuk
Bergambar dengan swan yang cantik
Seronok main dengan arnab tak nak balik

Peserta tak sempat ke Makam Mahsuri, Galeria Perdana dan Langkawi Geopark Kilim. Walau bagaimanapun, terpaksa meningkalkan Langkawi. Peserta berangkat pulang dengan feri jam 1.00 tengah hari dan tiba ke rumah masing-masing pada jam 3.30 petang.

Bye Langkawi nanti kami nak datang lagi.

0 comments:

Post a Comment

Cari maklumat anda..