Tuesday 4 February 2014

Majlis Penyampaian Bantuan Awal Persekolahan

Majlis Penyampaian Bantuan Awal Persekolahan telah diadakan 4 Februari 2014 (Selasa). Majlis disempurnakan oleh Encik Hassan Bin Pin, Naib Yang Dipertua Persatuan Guru dan Ibu Bapa (PIBG) SKPC. 

Majlis dimulakan dengan ucapan Guru Besar. Dalam ucapan beliau Guru Besar memohon ibu bapa supaya menggunakan bantuan yang diberikan ini untuk perbelanjaan persekolahan anak-anak. Guru Besar juga mengambil peluang ini untuk mengingatkan ibu bapa tentang pentingnya mereka memberi perhatian terhadap pelajaran anak-anak. Ibu bapa perlu memastikan anak-anak hadir ke sekolah setiap hari dan menyiapkan latihan yang diberikan oleh guru serta mengurus masa belajar mereka. 

Guru Besar juga meminta ibu bapa mengambil peluang menghantar anak-anak ke kelas KAFA SPI yag diadakan pada sebelah petang selasa tiga hari seminggu iaitu Ahad, Isnin dan Selasa. Mereka juga diminta menjelaskan bayaran yuran KAFA bagi tahun 2013.

Majlis Penyampaian Bantuan Awal Persekolahan diakhiri dengan penyampaian wang bantuan oleh Encik Hassan Bin Pin, NYDP PIBG SKPC.







0 comments:

Post a Comment

Cari maklumat anda..